Delegacja Deutsche Bahn omawia z Profesorem Liberadzkim Czwarty Pakiet Kolejowy
Profesor Liberadzki przyjął dzisiaj przedstawicieli Deutsche Bahn. Delegacji najwyższej rangi przewodniczył osobiście Dr Grube, prezes Deutsche Bahn AG i DB Mobility Logistics AG. Dalszymi gośćmi byli m.in. Joachim Fried (Przedstawiciel Deutsche Bahn AG w kwestiach europejskich oraz regulacji konkurencji), Frank Miriam (Kierownik spraw regulacyjnych) oraz Werner Lübberink (Przedstawicielstwo Deutsche Bahn w Brukseli).
Tematem spotkania był w pierwszej kolejności planowany Czwarty Pakiet Kolejowy, ogólna sytuacja rynku kolejowego transportu towarowego oraz TEN-T i CEF. Pisaliśmy na te tematy m.in. w artykułach "Konferencja na temat reformy prawa transportu kolejowego", "Komisja Transportu i Turystyki omawia projekt TEN-T" oraz "Szczecin-Wrocław: Biuro prof. Liberadzkiego złożyło poprawkę do Projektu Sprawozdania o CEF".
Profesor Liberadzki i Dr Grube zgadzają się, że transport kolejowy w Unii Europejskiej posiada duży potencjał, który nie jest w pełni wykorzystywany, w związku z czym konieczne są kroki efektywnie usprawniające tę gałąź transportu. W perspektywie przyszłych inicjatyw legislacyjnych Komisji Europejskiej Profesor podkreślił, że Unia Europejska potrzebuje jasnej wizji Europejskiej Przestrzeni Kolejowej. Proponował w związku z tym stworzenie "Europejskiej Konstytucji Kolejowej", która stanowiłaby spójną podstawę prawną, dającą wszystkim przedsiębiorstwom kolejowym takie same warunki działania we wszystkich krajach Unii Europejskiej. Dr Grube wyraził silne poparcie dla tego pomysłu.Profesor Liberadzki przyjął dzisiaj przedstawicieli Deutsche Bahn. Delegacji najwyższej rangi przewodniczył osobiście Dr Grube, prezes Deutsche Bahn AG i DB Mobility Logistics AG. Dalszymi gośćmi byli m.in. Joachim Fried (Przedstawiciel Deutsche Bahn AG w kwestiach europejskich oraz regulacji konkurencji), Frank Miriam (Kierownik spraw regulacyjnych) oraz Werner Lübberink (Przedstawicielstwo Deutsche Bahn w Brukseli).
Tematem spotkania był w pierwszej kolejności planowany Czwarty Pakiet Kolejowy, ogólna sytuacja rynku kolejowego transportu towarowego oraz TEN-T i CEF. Pisaliśmy na te tematy m.in. w artykułach "Konferencja na temat reformy prawa transportu kolejowego", "Komisja Transportu i Turystyki omawia projekt TEN-T" oraz "Szczecin-Wrocław: Biuro prof. Liberadzkiego złożyło poprawkę do Projektu Sprawozdania o CEF".
Profesor Liberadzki i Dr Grube zgadzają się, że transport kolejowy w Unii Europejskiej posiada duży potencjał, który nie jest w pełni wykorzystywany, w związku z czym konieczne są kroki efektywnie usprawniające tę gałąź transportu. W perspektywie przyszłych inicjatyw legislacyjnych Komisji Europejskiej Profesor podkreślił, że Unia Europejska potrzebuje jasnej wizji Europejskiej Przestrzeni Kolejowej. Proponował w związku z tym stworzenie "Europejskiej Konstytucji Kolejowej", która stanowiłaby spójną podstawę prawną, dającą wszystkim przedsiębiorstwom kolejowym takie same warunki działania we wszystkich krajach Unii Europejskiej. Dr Grube wyraził silne poparcie dla tego pomysłu.