Dzisiaj jest: 12 Grudzień 2024    |    Imieniny obchodzą: Joanna, Aleksandra, Dagmara

Zapytanie nr 3705 w sprawie terminu planowanego podjęcia działań związanych z modernizacją linii kolejowej E30 na odcinku pomiędzy Krakowem a Katowicami

Damian Drożdżowski

Poseł na Sejm                                                                                    Warszawa, 06.03.2012r. 

Marek Balt

KP SLD

 

Pani

                                                                                  Ewa Kopacz

                                                                                  Marszałek Sejmu

 

 

Szanowna Pani  Marszałek!

                Na podstawie art. 191 Regulaminu RP składam zapytanie do Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej Sławomira Nowaka w sprawie terminu planowanego podjęcia działań związanych z modernizacją linii kolejowej E30 na odcinku pomiędzy Krakowem a Katowicami.

                Szanowny Panie Ministrze!

                Kilka dni temu zgłosił się do mnie obywatel RP z prośbą o podjęcie interwencji w w/w sprawie.  Problem był przedstawiony w interpelacji  posła Witolda Klepacza (Interpelacja nr 10918 w sprawie modernizacji linii kolejowej E-30 pomiędzy Katowicami a Krakowem). 
Z odpowiedzi na interpelację wynika, że liderem konsorcjum na jednym z trzech obecnie prowadzonych kontraktów na przebudowę linii kolejowej E30 realizowanych w ramach projektu (odcinek Krzeszowice - Kraków Główny Towarowy) było Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury sp. z o.o., które niedawno ogłosiło upadłość układową . Ministerstwo zapewniło, że prowadzone są rozmowy na szczeblu Centrali PKP Polskie Linie Kolejowe SA nad przedłożonymi przez PNI sp. z o.o. propozycjami, które mają zadecydować o sposobie dalszej realizacji rzeczonego kontraktu. Możliwe jest kilka scenariuszy, w tym konieczność rozpisania nowego przetargu. Mimo zapewnień Ministerstwa o prowadzeniu monitoringu stanu realizacji projektów przewidzianych do realizacji ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego ˝Infrastruktura i środowisko˝ 2007-2013, w tym modernizacji linii E30 na odcinku pomiędzy Krakowem a Katowicami, od dnia 30.11.2012 nie wiadomo w jaki sposób zostanie rozwiązany problem bankructwa PNI sp. z o.o.oraz jakie zostały podjęte czynności mające na celu  ukończenie modernizacji w/w odcinka. Sprawa jest tym bardziej nagląca, że w myśl zasady „n+2”, środki finansowe z obecnej perspektywy finansowej muszą zostać kategorycznie rozliczone do końca 2015 r. Obecnie podróż pociągiem z Krakowa do Katowic trwa przeszło 2 godziny, tymczasem odległość pomiędzy dworcem głównym w Krakowie i Katowicach wynosi zaledwie 77 km . Na odcinku Jęzor - Jaworzno – Szczakowa we wrześniu 2011r. został zdemontowany tor nr. 2. Do chwili obecnej nie są tam prowadzone żadne prace.

 

W związku z opisaną powyżej sytuacją składam następujące zapytania:

 

  1. 1)Jakie zostały podjęte kroki w celu możliwie najkrótszego terminu ukończenia prac?
  2. 2)Jakie rozwiązanie problemu w wyniku negocjacji z Przedsiębiorstwem Napraw Infrastruktury sp. z o.o. po ogłoszeniu bankructwa układowego?
  3. 3)Kiedy planowane jest podjęcie prac na rozebranych odcinkach połączenia na odcinku Jęzor - Jaworzno – Szczakowa? 

 Z poważaniem,

Marek Balt

 

 

 

 

Brak grafik
2011 Zapytanie nr 3705 w sprawie terminu planowanego podjęcia działań związanych z modernizacją linii kolejowej E30 na odcinku pomiędzy Krakowem a Katowicami.
Powered by Joomla 1.7 Templates