Witamy na stronie internetowej ZZM PKP w Jaworznie- Szczakowej
Administratorem danych jest Związek Zawodowy Maszynistów PKP w Jaworznie – Szczakowej z siedzibą w Jaworznie przy ulicy Batorego 80 wpisanego do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000058163, dla którego akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy w Katowicach, Sąd Gospodarczy VIII Wydział Krajowego Rejestru Sądowego, Regon 276402240, NIP 632-17-51-084. Ochrona danych odbywa się zgodnie z wymogami powszechnie obowiązujących przepisów prawa, a ich przechowywanie ma miejsce na zabezpieczonych serwerach. Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.
Zwolnienia grupowe w PKP CARGO S.A.
Zarząd PKP Cargo zdecydował o przeprowadzeniu zwolnień grupowych przez zakłady i centralę spółki - poinformowała spółka w środowym komunikacie giełdowym.
"Zarząd PKP Cargo (...) informuje, że w dniu dzisiejszym uchwałą podjął decyzję o przeprowadzeniu zwolnień grupowych przez zakłady i centralę PKP Cargo. (...) Konsekwencją podjęcia w/w uchwały (...) będzie podpisanie porozumień w sprawie przeprowadzenia zwolnienia grupowego albo wydanie regulaminów zwolnień grupowych w zakładach i centrali PKP Cargo. Zwolnieniami grupowymi zostanie objętych do 30 proc. zatrudnionych w spółce (do 4142 pracowników) w różnych grupach zawodowych"
Na spotkaniu Zarzadu ze związkami zawodowymi w dniu 23 lipca 2024, kwestia podjęcia uchwały nie była sygnalizowana.
W zakładach spółki w dniu 22 lipca 2024 odbyły się spotkania z organizacjami związkowymi, na których dyrektorom zakładów zostało postawionych szereg pytań budzących watpliwości w kontekście zapisów przedstawionego związkom projektu porozumienia dotyczącego przeprowadzenia zwolnień grupowych.
Do dnia dzisiejszego zakładowe organizacje związkowe nie otrzymały żadnych odpowiedzi, dlatego sposób przeprowadzanych konsultacji z partnerami społecznymi można uznać za fikcję.
Polecamy przeczytanie artykułu: https://www.money.pl/gospodarka/pkp-cargo-potwierdza-zwolnienia-zwiazkowcy-chca-rekompensat-za-decyzje-morawieckiego-7052598887971456a.html
Czy będzie rekompensata za przewóz węgla
Zarząd PKP Cargo wraz z działającymi w spółce związkami zawodowymi zaapelował do Donalda Tuska - Prezesa Rady Ministrów o wypłatę rekompensaty z tytułu kosztów poniesionych przez PKP Cargo w związku z poleceniem przewiezienia 4,5 mln ton węgla dla gospodarstw domowych, sprowadzanego w 2022 r.
Bogdanka wygrana
Zarząd spółki PKP CARGO S.A. poinformował w komunikacie giełdowym, że złożył najlepsze oferty w postępowaniu organizowanym przez ENEA Trading Sp. z o.o. na wykonanie usługi przewozu transportem kolejowym węgla energetycznego z Lubelskiego Węgla „Bogdanka" S.A. dla Enea Wytwarzanie.
11 lipca jak na spotkaniu ze związkami zawodowymi zapowiadał Prezes odbyła się, aukcja elektroniczna, dotycząca trzech zadań opiewających na łączny wolumen 9 mln ton.
PKP CARGO S.A. złożyło najlepsze oferty w każdym z zadań. Łączna wartość ofert Spółki brutto to 138 397 mln złotych. O otrzymaniu oficjalnej informacji nt. wyboru ww. ofert jako najkorzystniejszych Spółka poinformuje odrębnym raportem bieżącym. Z uwagi na fakt, że cena stanowi kluczowe kryterium wyboru oferty w przetargu, Zarząd PKP CARGO S.A. uznaje, że wybór oferty Spółki i podpisanie umowy jest wysoce prawdopodobne.
Wstępna oferta cenowa złożona przez PKP Cargo była droższa od konkurencji, co stawiało pod dużym znakiem zapytania możliwość wygrania postępowania. Ostatecznie to jednak PKP Cargo złożyło najkorzystniejsza ofertę.
Posiedzenie podkomisji stałej do spraw transportu kolejowego
10 lipca 2024 r. w Sejmie odbyło się posiedzenie Sejmowej Komisji Infrastruktury - Podkomisji stałej do spraw transportu kolejowego, była to kontynuacja tematu bieżącej sytuacji PKP CARGO S.A. oraz planowanej restrukturyzacji firmy. W posiedzeniu oprócz parlamentarzystów wzięli udział Prezes Zarządu PKP CARGO S.A. oraz przedstawiciele związków zawodowych.
Zachęcamy do zapoznania się z zapisem transmisji z obrad.
Wystąpienie do Pana Władysława Kosiniaka-Kamysza Wiceprezesa Rady Ministrów o zwołanie Zespołu Trójstronnego ds. Kolejnictwa.
Związki Zawodowe działające w PKP CARGO S.A. wystąpiły do Pana Władysława Kosiniaka-Kamysza Wiceprezesa Rady Ministrów o zwołanie Zespołu Trójstronnego ds. Kolejnictwa.
PKP CARGO S.A.- uzdrawianie firmy ?
Zarząd PKP Cargo S.A. ogłosił, że do 30 września 2024 r. pozbędzie się maksymalnie 4142 pracowników w ramach zwolnień grupowych.
- Samo ograniczanie kosztów pracowniczych do niczego nie doprowadzi. Ktoś musi pracować na zysk spółki - uważa Grzegorz Samek przewodniczący Federacji Związków Zawodowych Maszynistów Kolejowych. Związkowcy uważają, że decyzje podejmowane przez zarząd PKP Cargo prowadzą do "zwijania" spółki.https://next.gazeta.pl/next/7,151003,31115198,nawet-4-tys-osob-zwolnienia-grupowe-w-panstwowej-spolc...
Na uwagę zasługuje zupełnie pomijany fakt w kontekście ostatnich działań obecnego zarządu PKP Cargo S.A. , zarząd podczas spotkania, które odbyło 26 czerwca 2024r. został zapytany przez związki zawodowe o efekty ich pracy w postaci wygrywania przetargów np. w ENEA? - Odpowiedziano nam, że przetarg jest w toku.
W momencie gdy otworzono koperty z ofertami przewoźników startujących w przetargu na przewozy węgla z kopalni "Bogdanka" opinia publiczna otrzymuje bombę z informacją, że zgłoszony zostaje wniosek o sanację, a 3 lipca 2024 r. p.o. prezesa z zaskoczenia informuje o zamiarze zwolnienia ponad czterech tysięcy pracowników spółki.
Ceny złożonych ofert przez startujących w przetargu przewoźników możemy przeczytać w "Informacji z otwarcia ofert", którą opublikowała ENEA i raczej nie pozostawiają złudzeń...
Bez odpowiedzi pozostało również pytanie zadane przez związki zawodowe dlaczego spółka nie wystartowała w wartym ponad 8 milionów złotych przetargu organizowanym przez PKP Intercity S.A. na wykonywanie pociągowej i pozapociągowej obsługi trakcyjnej lokomotywami wykonawcy na rzecz przewoźnika. Więcej o unieważnionym z braku ofert przetargu można przeczytać tutaj.
Tym bardziej kuriozalnie, właśnie w tym kontekście wygląda transparent, który pojawił się na gmachu spółki. W opinii odbiorców jego treść (#MakeCargoGreatAgain) wygląda po prostu jak "głupi żart".
Zarząd poza zwolnieniami tysięcy pracowników nie przedstawia żadnego planu naprawczego - czego domagają się związki zawodowe. W odpowiedzi otrzymujemy powtarzane w kółko słowa, że robią to do czego zostali wynajęci i niezapomniane od pierwszego spotkania hasło że "będzie bolało".
Dlatego regularnie zabiegamy o zwołanie zespołu trójstronnego ds. kolejnictwa.
Rozmowy miałby się odbyć między związkowcami, władzami PKP Cargo S.A. a przedstawicielami rządu. Uważamy, że bez pracy cel postawienia spółki na nogi nie zostanie osiągnięty.
- Same ograniczanie kosztów pracowniczych do niczego nie doprowadzi. Ktoś musi pracować na zysk spółki - podkreśla przewodniczący FZZMK. Lepszym rozwiązaniem byłoby przeniesienie ok. 20 mln ton ładunku z transportu drogowego na kolejowy.
- Stare hasło "Tiry na tory". To jest tylko w sferze takich sloganów, natomiast nikt się tym na poważnie nie zajął. Budujemy infrastrukturę kolejową, która jest niewykorzystana, natomiast drogi są zablokowane. 20 milionów ton ratują spółkę bez problemu. To jest proste rozwiązanie i to mówią fachowcy, którzy się na tym znają - przedstawia postulaty związkowców Grzegorz Samek. - Jeżeli spółka nie będzie wozić towarów, to nic nie pomoże. Mówi się dużo o ekologii, a kolej jest najbardziej ekologicznym środkiem transportu. Trzeba odciążyć drogi i wykorzystać infrastrukturę kolejową - dodaje. Temat miał być podejmowany na każdym spotkaniu z zarządem, ale jest pomijany.
Na uwagę zasługuje materiał opublikowany na kanale "YouTube" Tomasza Piekielnika - doradcy strategicznego w podatkach i biznesie, wykładowcy i wydawcy kursów online na temat ostatnich wydarzeń, które mogą mieć bezpośredni związek z tym co obserwujemy wokół PKP CARGO S.A.
"Wielki PRZEKRĘT w PKP CARGO? KTO stoi za UKRAINIAN RAILWAYS CARGO POLAND."
Zachęcamy do obejrzenia:
https://youtu.be/RxY3Wq93Cnk?si=FiToTqBL7fyhEsZS
oraz do przeczytania wywiadów udzielonych portalom gazeta.pl oraz money.pl przez Przewodniczącego FZZMK:
https://next.gazeta.pl/next/7,151003,31115198,nawet-4-tys-osob-zwolnienia-grupowe-w-panstwowej-spolc...https://www.money.pl/gospodarka/tysiace-osob-do-zwolnienia-w-pkp-cargo-zwiazkowiec-nie-nadazam-ladowac-telefonu-7045510066449088a.html
https://next.gazeta.pl/next/7,151003,31115198,nawet-4-tys-osob-zwolnienia-grupowe-w-panstwowej-spolc...https://www.money.pl/gospodarka/tysiace-osob-do-zwolnienia-w-pkp-cargo-zwiazkowiec-nie-nadazam-ladowac-telefonu-7045510066449088a.html
Informacja ze spotkania związków zawodowych z Zarządem PKP CARGO S.A. w dniu 26 czerwca 2024 r
Na spotkaniu Związków Zawodowych z Zarządem Spółki PKP Cargo S.A. w dniu 26 czerwca 2024 p.o. Prezesa dr Marcin Wojewódka po raz kolejny odmówił sporządzania protokołu ze spotkania, o co wnosiliśmy. Obecny Zarząd podąża śladem niedawnych poprzedników siejąc w mediach dezinformację o efektywnym dialogu.
W odniesienu do "Informacji Prasowej" wydanej przez Zarząd PKP CARGO S.A. z wczorajszego spotkania (26.06.24) informujemy, że nie znamy treści dokumentu mówiącego o odmowie uzgodnienia i podpisania przez związki zawodowe Porozumienia o zawieszeniu stosowania niektórych postanowień ZUZP.
Jeżeli Spółka jest w posiadaniu takiego dokumentu to prosimy o jego ujawnienie.
Wczorajsze spotkanie z Zarządem trwało 106 minut. Przez ponad 60 minut rozmawialiśmy o sytuacji w spółce, gdzie związkowcy zwrócili uwagę Zarządowi na negatywne dla naszej firmy skutki bezmyślnego wysyłania pracowników na nieświadczenie pracy na "rympał" bez względu na to czy w danych lokalizacjach praca jest czy jej nie ma.
Poprosiliśmy Zarząd, wzorem ostatnich lat, gdy spółka kilkukrotnie zmieniała się i były przeprowadzane procesy restrukturyzacyjne o przedstawienie związkom zawodowym planu naprawczego, który pokaże rzeczywiste efekty dla PKP CARGO S.A. Przewodniczący FZZMK Grzegorz Samek, zażartował, że plan powinien przyjąć nazwę "YETI", ponieważ wszyscy o nim mówią, a nikt do dnia dziejszego go jeszcze nie widział...
Po godzinie i kilku utarczkach słownych Pan Prezes Wojwódka opuścił salę tłumacząc że ma ważne sprawy, pozostawiając na spotkaniu członka Zarządu Pana Pawła Miłka, który powiedział, że nie był wcześniej przygotowany na to, że Pan dr Wojewódka opuści spotkanie. Poinformował nas, że w związku z wcześniej zaplanowanymi zadaniami jego czas też jest mocno ograniczony i żebyśmy na przyszłym spotkaniu 3 lipca trochę mniej czasu przeznaczyli na sytuacje bieżacą, a więcej na pracę nad złożoną przez Zarząd propozycją. Spotkanie zostało zakończone o godzinie 12:16, ponieważ Członkowie Zarządu je opuścili.
Jak widać, to co opisujemy nie ma nic wspólnego z fake treścią podawaną w "Informacji prasowej".
W związku z zaistniałą sytuacją związki zawodowe podkreślając wolę zawarcia Porozumienia, wystąpiły pisemnie do Zarządu PKP CARGO S.A. o udzielenie informacji niezbędnych do jego zawarcia.
POLREGIO S.A. oraz PKP CARGO S.A. podpisały List Intencyjny w sprawie zatrudnienia pracowników PKP CARGO
POLREGIO S.A. oraz PKP CARGO S.A. podpisały List Intencyjny w sprawie zatrudnienia pracowników PKP CARGO. POLREGIO – największy operator na rynku regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich – oferuje współpracę, która jest odzwierciedleniem synergii spółek kolejowych. Program wsparcia nowego zatrudnienia dla pracowników PKP CARGO S.A. będzie realizowany już od czerwca br. i w nadchodzących miesiącach obejmie do 300 osób w grupach zawodowych zatrudnionych w zespołach drużyn trakcyjnych, drużyn manewrowych, rewizji technicznej oraz w obszarze utrzymania i napraw taboru. Głównym akcjonariuszem POLREGIO S.A. jest Agencja Rozwoju Przemysłu S.A.
Pracownicy PKP CARGO S.A. mogą odpowiadać na zapotrzebowanie i oferty POLREGIO S.A., dzięki czemu uzyskają zatrudnienie w swoim zawodzie oraz możliwość kontynuowania kariery w stabilnym i rozwijającym się środowisku. Nowy pracodawca ułatwi uzyskanie wymaganych kwalifikacji i zapewni możliwość jak najszybszego rozpoczęcia pracy.
– Cieszymy się na możliwość zatrudnienia wykwalifikowanych pracowników z PKP CARGO, którzy w obliczu restrukturyzacji swojego obecnego pracodawcy mogą znaleźć bezpieczne zatrudnienie w naszej Spółce. Jest to rozwiązanie odpowiadające naszym potrzebom rekrutacyjnym i korzystne dla obu stron. POLREGIO nieustannie dąży do rozwoju, a dołączenie do zespołu tak doświadczonych pracowników na pewno wzmocni naszą kadrę i pozwoli na lepszą obsługę pasażerów – powiedział p.o. Prezesa Zarządu POLREGIO S.A. Marcin L. Mróz.
– Rozpoczynamy program zapewnienia miejsc pracy dla pracowników PKP CARGO S.A. w POLREGIO S.A. Dzięki temu osoby, które nie mają zapewnionej pracy w naszej Spółce, będą mogły czuć się bezpiecznie i znaleźć długoterminowe zatrudnienie w swoich zawodach. To bardzo ważne, że możemy zaproponować naszym pracownikom takie rozwiązania – dzięki czemu budujemy wspólnie realną kolejową solidarność. Podkreślam, że wszelkie podejmowane przez Zarząd PKP CARGO S.A. działania mają na celu faktyczne uzdrowienie sytuacji naszej Spółki oraz przede wszystkim długoterminowe utrzymanie jak największej liczby potrzebnych miejsc pracy. Wszystkie one podejmowane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa powszechnego i zakładowego oraz w ramach rzeczywistego dialogu społecznego prowadzonego obecnie w PKP CARGO S.A – powiedział p.o. Prezesa Zarządu PKP CARGO S.A. dr Marcin Wojewódka.
Natomiast Michał Dąbrowski, Prezes Agencji Rozwoju Przemysłu S.A., podkreślił znaczenie tej współpracy dla całej branży. – Cieszy mnie, że dwóch spośród największych operatorów kolejowych w Polsce wspiera się w tej niełatwej sytuacji. To wyraz solidarności braci kolejowej, który pokazuje, że w obliczu kryzysu potrafimy razem działać na rzecz lepszej przyszłości. Inicjatywa POLREGIO i PKP CARGO to doskonały przykład efektywnego zarządzania wyzwaniami na rynku pracy w sektorze transportu kolejowego, a także przykład owocnej współpracy spółek Skarbu Państwa.