PKP Cargo wypłaci dywidendy akcjonariuszom
Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy PKP Cargo, zgodnie z rekomendacją zarządu spółki, podjęło decyzję o przeznaczeniu 110,2 mln zł z wypracowanego zysku na dywidendę.
Na tegoroczną kwotę dywidendy PKP Cargo w łącznej wysokości 110,2 mln zł składa się 53,9 mln zł pochodzące z zysku za rok 2014 oraz 56,3 mln zł z zysków zatrzymanych z lat ubiegłych. Poziom dywidendy stanowi 40 proc. skonsolidowanego wyniku netto skorygowanego o zdarzenia jednorazowe, takie jak zakończony Program Dobrowolnych Odejść. Zaproponowana kwota jest zgodna z propozycją zarządu spółki. Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy PKP Cargo ustaliło, że 15 czerwca 2015 będzie dniem dywidendy, natomiast termin jej wypłaty ustalono na 26 czerwca bieżącego roku. W 2014 roku przewoźnik miał ponad 57 proc. udziału w rynku towarowych przewozów kolejowych pod względem pracy przewozowej i ponad 48 proc. pod względem masy. W ujęciu masy udział Grupy PKP Cargo zwiększał się narastająco przez siedem miesięcy z rzędu, od czerwca do grudnia, a pracy przewozowej przez cztery miesiące, od września do końca roku.
Apel- zbiórka
12 sierpnia 2011 roku w miejscowości Baby miała miejsce katastrofa kolejowa. Maszynista prowadzący pociąg wyrokiem sądu w Piotrkowie Trybunalskim został skazany za nieumyślne spowodowanie katastrofy na trzy lata i trzy miesiące pozbawienia wolności. Musi także pokryć koszty postepowania sądowego w wysokości 20.000 złotych. Tomek nie jest w stanie uzbierać takiej sumy, jest jedynym żywicielem rodziny. Wraz z żoną i dwoma synami 6 i 16 lat czekają w wielkim stresie na rozpatrzenie apelacji, która może odbyć się już w kwietniu.
Wszystkich ludzi dobrej woli którzy pragną wesprzeć rodzinę naszego kolegi w tych trudnych dla nich chwilach prosimy o dokonywanie dobrowolnych wpłat na konto:
59 1050 1168 1000 0022 0740 9752
PKP Cargo w programie stażowym ministerstwa
„Budujemy wartość polskiej gospodarki. Pracuj dla nas!” – pod takim hasłem ruszył program stażowy organizowany przez Ministerstwo Skarbu Państwa. PKP Cargo jest partnerem programu. Oznacza to, że absolwenci uczelni, którzy wezmą w nim udział, będą mogli zdobyć płatny staż w spółce, oraz doświadczenie przy najciekawszych projektach, realizowanych przez lidera rynku przewozów towarowych w Polsce. Najlepsi mogą liczyć na ofertę zatrudnienia.
W programie stażowym „Budujemy wartość polskiej gospodarki. Pracuj dla nas!” wezmą udział autorzy najlepszych prac magisterskich i inżynierskich obronionych w 2014 roku. Rekrutacja będzie odbywać się dwuetapowo. Na początku kandydaci zostaną poproszeni o wypełnienie ankiety sprawdzającej ogólne umiejętności absolwentów. Odpowiedzi zostaną ocenione przez specjalnie stworzony program komputerowy. Pod uwagę będzie również brana ocena uzyskana z obrony pracy dyplomowej. W ten sposób zostaną wyłonieni najlepsi, których w drugim etapie konkursu, spółki zaproszą na rozmowy kwalifikacyjne. Decydujący głos o przyznaniu nagrody w postaci stażu będzie należeć do Fundatorów. Ankieta jest dostępna na stroniehttp://www.msp.gov.pl/pl/pracuj-dla-nas.
Udział w inicjatywie wpisuje się w długofalową strategię PKP Cargo zakładającą aktywne wspieranie kształcenia młodych osób oraz działalności naukowej, która przyczyni się do promocji dziedzin jakimi są kolej, transport i logistyka.
PKP Cargo przenosi biura w Katowicach
PKP Cargo przenosi biura w Katowicach do nowej lokalizacji. Spółka wynajęła od Echo Investment budynek w kompleksie A4 Business Park. – To jedna z największych transakcji w Polsce na regionalnym rynku nieruchomości biurowych – podkreśla przewoźnik.
PKP Cargo wynajęło od Echo Investment 8 tys. m kw. w biurowcu realizowanym w ramach II etapu budowy A4 Business Park w Katowicach. To jedna z największych transakcji w Polsce na regionalnym rynku nieruchomości biurowych. Do A4 zostaną przeniesione dotychczasowe siedziby zakładu spółki oraz katowickiej centrali. PKP Cargo wprowadzi się do nowego budynku we wrześniu. Przeniesienie katowickich oddziałów PKP Cargo do jednej nieruchomości jest prowadzone ze wsparciem międzynarodowej agencji doradczej Savills.
Obecnie PKP Cargo zajmuje w Katowicach dwa budynki – własny biurowiec przy ul. św. Huberta oraz wynajmowany, w Alei Wojciecha Korfantego. Przeniesienie obu siedzib w jedno miejsce ma na celu poprawę funkcjonowania katowickich biur PKP Cargo i zwiększenie komfortu pracowników. Wpisuje się to w ogólny trend koncentracji siedzib, obserwowany w dużych korporacjach.
– Po przeanalizowaniu sytuacji nieruchomości PKP Cargo w Katowicach postanowiliśmy zrezygnować z dwóch odrębnych siedzib i postawiliśmy na jedno wspólne biuro dla zakładu i katowickiej centrali. To najlepsze rozwiązanie. Łączenie siedzib jest trendem obserwowanym w dużych przedsiębiorstwach. Pozwala na efektywniejsze zarządzanie powierzchniami biurowymi i optymalizację kosztową – mówi Łukasz Hadyś, Członek Zarządu PKP Cargo ds. Finansowych.
PKP Cargo chwali się wynikami za 2014 rok
PKP Cargo ocenia sytuacje na rynku
– Rok 2014 był bardzo wymagający dla towarowych przewoźników kolejowych. W porównaniu do 2013 roku rynek zmniejszył się o blisko 2 proc. pod względem masy i o 1,5 proc. w ujęciu pracy przewozowej. Duży wpływ na ilość przewożonych koleją towarów miała trudna sytuacja branży węglowej. Znacząco zmniejszył się eksport polskiego węgla, praktycznie w całości obsługiwany przez PKP Cargo. Mimo wzrostu liczby przewozów realizowanych w kraju i tranzycie, spadek eksportu o blisko połowę, z 3,67 mld tkm w 2013 roku do 1,76 mld tkm rok później przesądził o zmniejszeniu wyniku całej kategorii paliw stałych o 9 proc. rdr. Po wyłączeniu eksportu węgla, przewozy paliw stałych wykonane przez PKP Cargozwiększyły się o 7 proc. rdr., z 9,63 mld tkm do 10,32 mld tkm. Przewozy węgla kamiennego w 2014 roku stanowiły ok. 37 proc. wszystkich przewozów Grupy PKP Cargo w ujęciu pracy przewozowej, w porównaniu do ponad 39 proc. w 2013. Według danych GUS, po trzech kwartałach 2014 roku PKP CARGO obsługiwało 73 proc. całości przewozów węgla w kraju – czytamy w komunikacie.