-DZIEŃ KOLEJARZA 2014-
ZWIĄZEK ZAWODOWY MASZYNISTÓW KOLEJOWYCH PKP w JAWORZNIE - SZCZAKOWEJ
DZIEŃ KOLEJARZA 2014
Od zawsze Nasz zawód był czymś więcej niż tylko pracą - był służbą, która wiązała się z odpowiedzialnością, trudem i zaangażowaniem, które wkładacie każdego dnia w codzienną pracę, dzięki której setki pociągów może bezpiecznie docierać do celu.
Z okazji Święta Kolejarzy w imieniu Rady Związku oraz własnym, wszystkim Kolejarzom i ich rodzinom, pracownikom, emerytom, i rencistom, życzę dużo zdrowia, sukcesów w życiu prywatnym i zawodowym, wszelkiej pomyślności, spokoju i nadziei na lepsze jutro.
Szczególne pozdrowienia kieruję do pracowników Południowego Zakładu Spółki wyrażając uznanie i podziękowanie za ich zaangażowanie i codzienny trud.
Za Radę ZZM,
PRZEWODNICZĄCY
- // -
Andrzej Konieczny
--------UWAGA--------
W CARGO końca 2014 pracuj zgodnie z harmonogramem, tylko tak możemy wyegzekwować zapłatę za twoją pracę.
PKP Cargo chwali się solidnymi wynikami po III kwartale
(źródło: PKP Cargo)
Dzięki elastycznej polityce handlowej i dyscyplinie kosztowej Grupa PKP Cargo zwiększyła o 38 proc. rdr zysk netto po dziewięciu miesiącach 2014 r. Na poziomie skonsolidowanym zysk netto wyniósł 227 mln zł, przy 3,17 mld zł przychodów. PKP Cargo skutecznie dostosowało się do bardzo wymagających warunków rynkowych, będących efektem spowolnienia wzrostu PKB i trudnej sytuacji branży węglowej. Dywersyfikacja przychodów, połączenie zakładów i pionizacja przynoszą pozytywne skutki. Dobra sytuacja finansowa umożliwia dalszą optymalizację procesów w PKP Cargo, inwestycje w tabor i kadrę oraz rozwój w Polsce i za granicą, także w drodze akwizycji.
Na koniec trzeciego kwartału Grupa PKP CARGO miała ponad 57-procentowy udział w rynku towarowych przewozów kolejowych pod względem wykonanej pracy przewozowej oraz ponad 48-procentowy pod względem przewiezionej masy. Od kilku miesięcy przewoźnik notuje stały wzrost udziału w rynku. W trzecim kwartale udział Grupy PKP CARGO pod względem przewiezionej masy przekroczył 50 proc. To najlepszy wynik osiągnięty w tym roku.
Po trzech kwartałach 2014 roku przychody Grupy PKP CARGO wyniosły 3,17 mld zł. Koszty operacyjne zostały zmniejszone o 12 proc. w ujęciu rocznym – do 2,88 mld zł. Pozwoliło to na wzrost wyniku EBITDA w ujęciu rocznym o 9 proc. – do 554 mln zł, a zysku netto o 38 proc. – do 227 mln zł. Trzeci kwartał był kolejnym z rzędu okresem sprawozdawczym, w którym polski przewoźnik raportuje wzrost zysku i marży EBITDA oraz obniżenie kosztów. Wyniki za trzeci kwartał są lepsze niż oczekiwania analityków, które mówiły o zysku netto na poziomie 86 mln zł wobec osiągniętych 99 mln zł.
Dzięki działaniom podjętym w ostatnich miesiącach, rok po debiucie giełdowym (30.10.2013 r.) PKP CARGO może poinformować, że zobowiązania z okresu IPO w zakresie optymalizacji działalności Grupy, dyscypliny kosztowej i umacniania pozycji w regionie zostały wypełnione.
– Ostatnie miesiące pokazały, że PKP CARGO elastycznie reaguje na sytuację rynkową. Dobrze skonstruowana oferta dla klientów, dyscyplina kosztowa i zmiany w zarządzaniu procesem przewozowym przełożyły się na wzrost udziału w rynku i bardzo dobre, znacznie lepsze od oczekiwań wyniki finansowe. Stworzony w ten sposób bufor finansowy pozwoli nam na realizację działań obejmujących zarówno zmiany wewnątrz PKP CARGO, jak i dalszy rozwój. Przed nami ambitny 2015 rok, do którego musimy się solidnie przygotować. Naszym priorytetem w najbliższym czasie będzie utrzymanie wzrostu efektywności i finalizacja potencjalnych procesów akwizycyjnych – mówi Adam Purwin, prezes zarządu PKP CARGO.
Wybory w związku
Koleżanki i koledzy, informujemy, że podczas Zebrania Delegatów w dniu 07 listopada 2014 r. w wyniku przeprowadzonych wyborów na kadencję 2014-2018 Delegaci wybrali Radę oraz Komisję Rewizyjną Związku Zawodowego Maszynistów PKP w Jaworznie – Szczakowej.
W kadencji składy organów naszej organizacji przedstawiają się następująco:
Dobry pierwszy giełdowy rok PKP Cargo
30 października 2013 roku PKP Cargo zadebiutowało na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Od tego momentu zarząd spółki konsekwentnie realizuje zapowiedziane przed IPO obietnice: optymalizuje model zarządzania, ogranicza koszty operacyjne i poszerza możliwości rozwoju spółki, także poprzez akwizycje. Celem PKP Cargo jest przejście do pozycji zintegrowanego operatora logistycznego o międzynarodowym zasięgu. Podczas rocznicowej sesji 30 października kurs akcji wzrósł o 3,64 proc., do 79,70 zł. Oznacza to, że wartość PKP Cargo była większa o 524 mln zł w stosunku do ceny sprzedaży akcji podczas IPO (68 zł).
Przyporządkowane tagi:
PKP Cargo (1246) , giełda (43) , Adam Purwin (10)
Przed IPO zarząd PKP Cargo zadeklarował, że firma będzie regularnie dzielić się zyskiem z inwestorami, utrzyma pozycję lidera w kraju oraz będzie wchodzić na rynki zagraniczne, a także przeprowadzi optymalizację kosztową i modelu zarządzania.
– Konsekwentnie spełniamy obietnice złożone inwestorom dotyczące ograniczania kosztów i szukania szans na zwiększenie skali działalności oraz rentowności. Mamy ambicję być zintegrowanym operatorem logistycznym o międzynarodowym zasięgu. Po roku od IPO mogę z całą pewnością powtórzyć, że PKP Cargo ma ogromny potencjał, by zwiększyć skalę działalności w Polsce i za granicą, zarówno poprzez rozwój organiczny i przejęcia. W połączeniu z coraz wyższą efektywnością może się to przyczynić się to do wzrostu wartości spółki – mówi Adam Purwin, prezes zarządu PKP Cargo.
PKP Cargo jest największym przewoźnikiem w Polsce i drugim pod względem wielkości w Unii Europejskiej. Od momentu debiutu na GPW zarząd spółki przeprowadził szereg zapowiedzianych zmian: zmniejszono liczbę zakładów spółki z dziesięciu do siedmiu, spionizowano strukturę wewnętrzną oraz skonsolidowano spółki taborowe w jeden silny podmiot – PKP Cargo Tabor.