Komisarz Siim Kallas przed Komisją Transportu i Turystyki
Jednym z punktów posiedzenia Komisji Transportu i Turystyki, które odbyło się 19.02.2013r. była prezentacja na temat Czwartego Pakietu Kolejowego. Komisarz Siim Kallas przedstawił w niej podstawowe założenia i cele, jak również problemy, jakie niesie za sobą ten pakiet legislacyjny:
Pismo FZZMK ws. instrukcji Cbhp-1 (Mt-34a)
FZZMK 20/02/13 Warszawa, dn. 18.02.2013 r.
Pan Ireneusz Wasilewski
Prokurent-Dyrektor Zarządzający
Pełnomocnik Zarządu
ds. zarządzania zasobami
i optymalizacji procesów
PKP CARGO Spółka Akcyjna
ul. Grójecka 17
02-021 Warszawa
Szanowny Panie Dyrektorze,
W związku z Uchwałą Nr 614/2010 Zarządu PKP CARGO S.A. z dnia 30 listopada 2010 r. wprowadzającą do stosowania w PKP CARGO S.A. „Instrukcję bezpieczeństwa i higieny pracy dla drużyn trakcyjnych elektrycznych i spalinowych pojazdów trakcyjnych" Cbhp-1 (Mt-34a), stanowiącą załącznik do niniejszej Uchwały i równoczesnym uchyleniem „Instrukcji bezpieczeństwa i higieny pracy dla drużyn trakcyjnych elektrycznych i spalinowych pojazdów trakcyjnych (Mt-34a)" przyjętej do stosowania Zarządzeniem nr 88 Zarządu PKP CARGO SA z dnia 30 grudnia 2003 r. żądamy niezwłocznego wydania tej instrukcji pracownikom zgodnie z wykazem stanowisk zawartym w tej instrukcji.
Z uwagi na zagrożone bezpieczeństwo i prawidłowość wykonywanych zadań przez wyżej wymienionych pracowników, wynikające z braku dostępu do zawartych w instrukcji uregulowań, wnioskujemy o niezwłoczne dostarczenie obowiązującego tekstu instrukcji. Niedopuszczalne jest dalsze tolerowanie obecnego stanu rzeczy, gdyż od wejścia w życie nowej instrukcji upłynęło już ponad dwa lata. W minionym czasie tematyka bezpieczeństwa ruchu kolejowego była wielokrotnie podnoszona w kontekście zaistniałych wypadków i katastrof i w związku z tym brak dostępu pracowników do uregulowań gwarantujących bezpieczeństwo jest w żaden sposób niewytłumaczalny i naganny.
Z uszanowaniem
Przewodniczący Federacji
/-/
Grzegorz Siódmak
Pismo FZZMK ws. zmniejszenia liczby zakładów
FZZMK 17/02/13 Warszawa, dn. 18.02.2013 r.
Pan Ireneusz Wasilewski
Prokurent-Dyrektor Zarządzający
Pełnomocnik Zarządu
ds. zarządzania zasobami
i optymalizacji procesów
PKP CARGO Spółka Akcyjna
ul. Grójecka 17
02-021 Warszawa
Szanowny Panie Dyrektorze,
W związku z zapowiedziami Pana Jakuba Karnowskiego Prezesa PKP S.A. dotyczącymi przygotowania Spółki PKP CARGO S.A. do debiutu giełdowego oraz równoległych działań mających na celu zmniejszenie liczby zakładów w tej Spółce, Federacja Związków Zawodowych Maszynistów Kolejowych na podstawie § 32 pkt 3 Porozumienia w sprawie wzajemnych zobowiązań stron ZUZP dla pracowników zatrudnionych przez Zakłady PKP CARGO S.A. wnosi o spotkanie dotyczące wyżej opisanych kwestii. Termin spotkania proponujemy uzgodnić w trybie roboczym.
Z uszanowaniem
Przewodniczący Federacji
/-/
Grzegorz Siódmak
Ubezpieczenie Zdrowotne
FZZMK 14/02/13 Warszawa, dn. 14.02.2013 r.
Pan Ireneusz Wasilewski
Prokurent-Dyrektor Zarządzający
Pełnomocnik Zarządu
ds. zarządzania zasobami
i optymalizacji procesów
PKP CARGO Spółka Akcyjna
ul. Grójecka 17
02-021 Warszawa
Szanowny Panie Dyrektorze,
Federacja Związków Zawodowych Maszynistów Kolejowych uprzejmie prosi o objęcie ubezpieczeniem zdrowotnym (pakietem medycznym) na zasadach jak dla kadry menadżerskiej Spółki pozostałych pracowników.
Uważamy, że oprócz kadry menadżerskiej, wśród których są naczelnicy i zastępcy naczelników sekcji również inni pracownicy zasługują na takie świadczenia od pracodawców.
Na wielu stanowiskach pracy pracownicy wykazują się wielkim zaangażowaniem w pracy a ich dyspozycyjność i mobilność w pracy przynosi nieocenione korzyści dla naszego przedsiębiorstwa.
Uczciwym i sprawiedliwym posunięciem byłoby zaproponowanie przez pracodawców pracownikom takiego pakietu medycznego.
Z uszanowaniem
Przewodniczący Federacji
/-/
Grzegorz Siódmak
Sosnowiec apeluje do PKP o wspólny unijny projekt w sprawie zabytkowego dworca w Maczkach
Prezydent Sosnowca zaapelował w środę do PKP o wspólne przygotowanie i zgłoszenie do unijnych środków projektu rewitalizacji dzielnicy Maczki. W tej dawnej kolejowej osadzie stoi zrujnowana perła kolejowej architektury - dworzec na dawnej granicy Rosji i Austrii. Podczas środowego spotkania z dyrektorem PKP S.A. ds. nieruchomości Jarosławem Batorem, prezydent Sosnowca Kazimierz Górski zaproponował władzom spółki wspólny unijny projekt - w oparciu m.in. o posiadane w Maczkach przez kolej ok. 200 ha gruntów. Projekt mógłby odnosić się do założeń ochrony historycznego dziedzictwa kolei i rewitalizacji zdegradowanej dzielnicy.
Prywatyzacja PKP Cargo S.A.
– Dostaliśmy zgodę ze strony Ministerstwa Transportu na doprowadzenie do końca procesu prywatyzacji PKP Cargo. Wybraliśmy już konsorcjum banków i kancelarię prawną, które będą nas wspomagać w tym procesie – mówi w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym”Jakub Karnowski, prezes PKP SA. Jak dowiedział się PAP, doradcami PKP SA w ofercie publicznej PKP Cargo będą Goldman Sachs, Morgan Stanley i Dom Maklerski PKO BP.
Martin Schulz przemawia do Rady
Przewodniczący PE Martin Schulz przemawia do Rady
Dnia 07.02.2013 rozpoczęło się kolejne już posiedzenie Rady Europejskiej, na którym podjęta ma zostać decyzja dotycząca Wieloletnich Ram Finansowych 2014-2020. Od ponad miesiąca temat ten jest najważniejszą kwestią dotyczącą przyszłości Unii Europejskiej. Przed rozpoczęciem obrad szczytu swoje przemówienie wygłosił Przewodniczący Parlamentu Europejskiego Martin Schulz.
Poniżej prezentujemy treść tego przemówienia:
Przemówienie przewodniczącego Parlamentu Europejskiego Martina Schulza w Radzie Europejskiej w dniu 7 lutego 2013 r.
- Obowiązuje słowo mówione -
SzanowniPaństwo!
Nowy rok zaczyna się od dobrych wiadomości: wiele wskazuje na powolne ożywienie koniunktury, kryzys euro zniknął z nagłówków, powracają inwestorzy. Jednak rzeczywisty koniec kryzysu nastąpi dopiero wtedy, gdy przezwyciężone zostaną skutki społeczne kryzysu finansowego, wysokie bezrobocie, wzrost ubóstwa i zadłużenie publiczne. Do tego czasu musimy ukierunkowywać nasze wspólne działania na poprawę koniunktury w Europie.
Na tej drodze zrobiliśmy już duży krok naprzód: niebezpieczeństwo zagrażające strefie euro zniknęło. Decydujące znaczenie miała niezłomna wola polityczna, aby utrzymać jedność strefy euro. Takiej niezłomnej woli politycznej, by opowiedzieć się za naszą wspólną przyszłością, potrzebujemy również dzisiaj podczas czekających nas negocjacji i w obliczu wyzwań, jakie staną przed nami.